مبلغ فعال مدرسه علمیه الزهراء(سلاماللهعلیها) با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) عالمه محدثه بودند و با بیان معارف دین و نقل احادیث پیامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) به تبیین حقایق دینی میپرداخت، ادامه داد: ایشان با حضور در عرصه اجتماعی، اقامهی ادله و بیان حقائق و هدف دفاع از حریم دین به حمایت از رسول خدا پرداخت.
خانم فاطمه کلاگری در نشست معرفتی با عنوان «بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهراء(س) با استناد به آیات و روایات» با حضور طلاب و عموم بانوان در موسسه قرآنی الزهراء(س) گرگان برگزار شد، حضرت زهراء(س) مصداق بارز آیهی «تطهیر» و دارای مقام عصمت بوده است.
وی افزود: اهل بیت پیامبراسلام(صلیاللهعلیهوآله) عامل برکات زمین، مایه حیات مردم، همبستگی جامعه و جلوگیری از هرگونه اختلاف و بیراه رفتن است چنانچه آیات 33 سوره مبارکه احزاب و 59سوره مبارکه نساء بر این مطلب دلالت دارد.
مبلغ فعال مدرسه علمیه الزهراء(سلاماللهعلیها) تصریح کرد: شناخت حضرت زهراء(سلاماللهعلیها)، یک فریضه دینی و ضرورت اجتماعی است و به استناد کتب معتبر شیعه و سنی ایشان دارای شخصیتی بسیار وسیع و گسترده میباشدکه بعد از رحلت حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) و ابوطالب با وجود اذیت و آزارهای قریش، حامی پدر بزرگوارشان بودند.
خانم کلاگری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) عالمه محدثه بودند و با بیان معارف دین و نقل احادیث پیامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) به تبیین حقایق دینی میپرداخت، ادامه داد: ایشان با حضور در عرصه اجتماعی، اقامهی ادله و بیان حقائق و هدف دفاع از حریم دین به حمایت از رسول خدا پرداخت.
وی اضافه کرد: حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) در کنار تمام مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حتی آموزشی در قبال وظایفی که نسبت به خانه، زندگی و همسرشان داشتند به نفع اکمل عمل میکردند که از دامن ایشان، سید شباب اهل الجنه و حضرت زینب(سلاماللهعلیها)، پیامرسان واقعه کربلا رشد و تربیت یافتهاند.
مبلغ فعال مدرسه علمیه الزهراء(سلاماللهعلیها)، با بیان اینکه صدیقه طاهره(سلاماللهعلیها)، با وجود برخورداری از ویژگی عبودیت و حضور در محضر الهی و نیز مسئولیتهای خانواده از مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه غافل نیست، افزود: آن حضرت، به همراه امام علی(علیهالسلام) و فرزندانش تا 40 روز بعد از رحلت رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) به خانه مهاجر و انصار میرفتند و با درایت و بصیرت به دفاع از اصل امامت میپرداختند.