نماینده مقام معظم رهبری :
میلاد بعضی از شخصیت ها تاریخ را عوض کرده و به جامعه بشری خدمت می کنند .
«آیت الله سیدکاظم نورمفیدی » : تجلیل از اولیای خدا می تواند مانند نورافکنی راه را برای مردم روشن نماید .
به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان «آیت الله سیدکاظم نورمفیدی» در جلسه ای که به مناسبت میلاد حضرت سیدالشهداء (ع) برگزار شد با استناد به روایات بیان نمود : شیعه در ایام میلاد اولیاء ، شادی نموده و در ایام شهادت ، مراسم عزاداری برپا می کنند ؛ به دلیل آنکه چنین شخصیت هایی در جامعه بشری بعد هزاران سال که از تولد آنان گذشته باید در زندگی بشر نقش داشته باشند .
وی ادامه داد : امروز بشریت گرفتار حیرت است شاید خودش هم متوجه این حیرانی و سرگردانی نیست .
امام جمعه شهرستان گرگان خاطرنشان کرد : احترام به اولیای خدا ، تجلیل از یک امر طبیعی نیست بلکه تجلیل از یک شخصیتی است که آراء ، افکار ، اندیشه ها ، عملکرد و اخلاق او می تواند مانند نورافکنی راه را برای مردم روشن نماید .
آیت الله نورمفیدی حادثه اربعین را عشق و ارادت مردم نسبت به امام حسین (ع) دانست و افزود : حرکت اربعین می تواند توجه دنیا را به خود جلب کند که چه شخصیتی است و موجب شده این همه جمعیت از اطراف و اکناف عالم به زیارت بیایند .
وی در ادامه اظهار داشت : این حرکت عظیم نسبت به کسانیکه شاید خیلی معتقد به حضرت سیدالشهداء (ع) نباشند ، موجب کنجکاوی آنان شده و در مورد این شخصیت بزرگ به تحقیق و بررسی بپردازند همانطور که آقای جرج جردان مسیحی در لبنان پیرامون شخصیت حضرت علی (ع) به تحقیق و مطالعه پرداخت و نام کتابی را که تدوین کرد « علی فریاد عدالت انسان ها » نامید .
موسس این مدرسه علمیه با استناد به فرازهایی از سخنان ارزشمند حضرت سیدالشهداء (ع) که فرمود : « خداوند اگر بخواهد می تواند مرا عذاب کند و اگر بخواهد می تواند مرا عفو کند » اظهار داشت : امام حسین (ع) خودش را در محضر ربوبی مقصر می دانست و این اعتراف به گناه و تقصیر در پیشگاه خداوند را ائمه دیگر هم داشتند که البته ائمه اطهار (ع) نافرمانی که نمی کردند بلکه تقصیر آنان گناه اولیاء ، گناه محبان و گناه عارفان است به همین دلیل امام سجاد (ع) به خداوند می فرماید از هر لذتی که یاد تو در آن نباشد طلب مغفرت می کنم که این مقام کامل اولیای الهی است .
آیت الله نورمفیدی یادآور شد : گاهی انسان در زندگی مشغولیات و لذاتی حلال دارد و یاد خدا در آن نیست که این از نظر اولیای کامل الهی موجب نزول انسان از حضور در محضر ربوبی است و طلب مغفرت برای این است که فقدان یاد خدا جبران شود ؛ به همین دلیل پیامبر هر روز 70 بار طلب مغفرت می کرد .
وی در پایان با اشاره به اینکه طلب مغفرت ، نوعی « بازسازی و رفع بیماری معصیت » است اظهار امیدواری کرد که با توفیق خداوند ابتدا طلب مغفرت واقعی نه صرفا زبانی ، از نافرمانی ها داشته باشیم تا مهیای مرحله اولیای خدا گردیم .